43307 Set IC-sneltreinrijtuigen , Intercity-klassieker.
€ 149,99
Märklin 43307
Set IC-sneltreinrijtuigen
, Intercity-klassieker.
Voorbeeld: 3 verschillende IC-sneltreinrijtuigen van verschillende typen van de Deutsche Bundesbahen (DB). 1 grootruimrijtuig Apmz 121 1e klassen, 1 coupèrijtuig Avmz 207 1e klasse en 1 coupérijtuig Bm 235 2, 2e klasse. Kleurstelling purperrood/ivoor en oceaanblauw/ivoor. Met neerklapbare treden. ronde en schuine daken en met het voorbeeld overeenkomende draaistellen passen bij coupè- en grootruimrijtuigen. Voor het thema Intercity 690 "Hohenstaufen" voor de treinenloop München - Stuttgart - Heidelberg - Mannheim - Frankfurt/M - Hannover - Hamburg/Altona. Bedrijfstoestand 1983.
Model: minimum berijdbare straal 360 mm. Typespecifiek vormgegeven onderkant en zijafschermingen. Volledig nieuwe constructie van het coupèrijtuig Avmz 207 type Eurofima met Fiat-draaistellen 0270S met magnetische railremmen en slingerdempers. Draaistellen MD zwaar Apmz 121 n voor Bm 235. Voorbereid voor stroomgeleidende koppelingen 7319 of stroomgeleidende kortkoppelingen 72020/72021, interieurverlichting 73400/73401 (2x), sleepcontact 73406 en treinsluitverlichting 73407. Opgedrukte treinloopborden en volgnummers. Totale lengte over de buffers ca. 85 cm. Geïsoleerde wielstellen per rijtuig 4 x 700580.
Highlights:•Volledig nieuwe constructie van de coupèrijtuigen Avmz 207 type Eurofima.
•Treinenloop IC 690 "Hohenstaufen" van München naar Hamburg/Altona.
Eenmalige serie.
IC 690 "Hohenstaufen" Op 26 september 1971 voerde de Deutsche Bundesbahn (DB) het nieuwe aanbod "InterCity 71" in, wat meteen een succes was. 1e klasse Intercity-treinen reden nu in een vast systeem van vier lijnen die die zoveel mogelijk elke twee uur reden. Het bijzondere van het IC-systeem was (en is dat nog steeds bij het ICE/IC-systeem) de knooppunten van de lijnen met rechtstreekse overstapmogelijkheden op hetzelfde perron, waardoor het een groot gebied kon bestrijken: Dortmund en Keulen boden overstapmogelijkheden tussen de lijnen 1 en 2, in Mannheim wachtten de treinen van de lijnen 1 en 3 op elkaar, in Würzburg de treinen van de lijnen 2 en 4 en in Hannover de treinen van de lijnen 3 en 4. Als gevolg van het grote succes besloot de DB daarom om met het begin van de zomerdienstregeling 1979 op 27 mei op alle vier de IC-lijnen een uurdienst in te voeren met treinen met verschillende klassen, onder het motto "elk uur, elke klasse: de "IC 79". Daarbij bleven alle knooppunten behouden. Het nieuwe toverwoord was Bloktreinen en zo reden alle IC-treinen met wagenblokken vn de 1e 2n 2e klassen, gescheiden door een restauratie- of Quick Pick-rijtuig. Zuiver "toevallig" was de routering van de bereden trajecten ook zo ingericht dat op de knooppuntstations elkens dezelfde klassen tegenover elkaar stonden. Dit veeltal aan nieuwe treinen had natuurlijk ook namen nodig en zo ontstond uit de eerwaardige Hohenstaufen een Intercity-treinenpaar. De IC 690/691 "Hogenstaufen" reed de volgende jaren tussen München en Hamburg-Altona over Stuttgart, heidelberg, Mannheim, Frankfurt/Main en Hannover.Als locs fungeerden machines van de serie 103.1, die gewoonlijk acht rijtuigen 2e klasse (5 Bm en 3 Bpm), een restauratierijtuig en drie rijtuigen 1e klasse (2 Avm, 1 Apm) moesten trekken. De treinnaam "Hohenstaufen" bleef overigens behouden tot 2001. Vanaf 1991 werd hij gedragen door een ICE die hetzelfde traject reed. Daarna volgde een "degradatie", want vanaf 1999 reed nog slechts een InterRegio tussen Karlsruhe en Lindau (in 2001 Karlsruhe - Ulm) met deze historische aanduiding.
De serie 103.1 is de ideale treklocomotief voor de IC-sneltreinrijtuigen. De bijpassende rijtuigen vindt u in het Märklin H0-assortiment onder artikelnummer 43306 en 43875.
Model: minimum berijdbare straal 360 mm. Typespecifiek vormgegeven onderkant en zijafschermingen. Volledig nieuwe constructie van het coupèrijtuig Avmz 207 type Eurofima met Fiat-draaistellen 0270S met magnetische railremmen en slingerdempers. Draaistellen MD zwaar Apmz 121 n voor Bm 235. Voorbereid voor stroomgeleidende koppelingen 7319 of stroomgeleidende kortkoppelingen 72020/72021, interieurverlichting 73400/73401 (2x), sleepcontact 73406 en treinsluitverlichting 73407. Opgedrukte treinloopborden en volgnummers. Totale lengte over de buffers ca. 85 cm. Geïsoleerde wielstellen per rijtuig 4 x 700580.
Highlights:•Volledig nieuwe constructie van de coupèrijtuigen Avmz 207 type Eurofima.
•Treinenloop IC 690 "Hohenstaufen" van München naar Hamburg/Altona.
Eenmalige serie.
IC 690 "Hohenstaufen" Op 26 september 1971 voerde de Deutsche Bundesbahn (DB) het nieuwe aanbod "InterCity 71" in, wat meteen een succes was. 1e klasse Intercity-treinen reden nu in een vast systeem van vier lijnen die die zoveel mogelijk elke twee uur reden. Het bijzondere van het IC-systeem was (en is dat nog steeds bij het ICE/IC-systeem) de knooppunten van de lijnen met rechtstreekse overstapmogelijkheden op hetzelfde perron, waardoor het een groot gebied kon bestrijken: Dortmund en Keulen boden overstapmogelijkheden tussen de lijnen 1 en 2, in Mannheim wachtten de treinen van de lijnen 1 en 3 op elkaar, in Würzburg de treinen van de lijnen 2 en 4 en in Hannover de treinen van de lijnen 3 en 4. Als gevolg van het grote succes besloot de DB daarom om met het begin van de zomerdienstregeling 1979 op 27 mei op alle vier de IC-lijnen een uurdienst in te voeren met treinen met verschillende klassen, onder het motto "elk uur, elke klasse: de "IC 79". Daarbij bleven alle knooppunten behouden. Het nieuwe toverwoord was Bloktreinen en zo reden alle IC-treinen met wagenblokken vn de 1e 2n 2e klassen, gescheiden door een restauratie- of Quick Pick-rijtuig. Zuiver "toevallig" was de routering van de bereden trajecten ook zo ingericht dat op de knooppuntstations elkens dezelfde klassen tegenover elkaar stonden. Dit veeltal aan nieuwe treinen had natuurlijk ook namen nodig en zo ontstond uit de eerwaardige Hohenstaufen een Intercity-treinenpaar. De IC 690/691 "Hogenstaufen" reed de volgende jaren tussen München en Hamburg-Altona over Stuttgart, heidelberg, Mannheim, Frankfurt/Main en Hannover.Als locs fungeerden machines van de serie 103.1, die gewoonlijk acht rijtuigen 2e klasse (5 Bm en 3 Bpm), een restauratierijtuig en drie rijtuigen 1e klasse (2 Avm, 1 Apm) moesten trekken. De treinnaam "Hohenstaufen" bleef overigens behouden tot 2001. Vanaf 1991 werd hij gedragen door een ICE die hetzelfde traject reed. Daarna volgde een "degradatie", want vanaf 1999 reed nog slechts een InterRegio tussen Karlsruhe en Lindau (in 2001 Karlsruhe - Ulm) met deze historische aanduiding.
De serie 103.1 is de ideale treklocomotief voor de IC-sneltreinrijtuigen. De bijpassende rijtuigen vindt u in het Märklin H0-assortiment onder artikelnummer 43306 en 43875.