Webshop » Brawa Spoor HO » 50071 Spoor HO, NMBS, Open goederenwagen 11, bedrijfsnummer: 2289004, TpIII.

50071 Spoor HO, NMBS, Open goederenwagen 11, bedrijfsnummer: 2289004, TpIII.

50071 50071 Spoor HO, NMBS, Open goederenwagen 11, bedrijfsnummer: 2289004, TpIII.




€ 49,90 € 44,95

Voorafbestellen (Pre-order)

Brawa 50071
Spoor HO, NMBS, Open goederenwagen 11, bedrijfsnummer: 2289004, TpIII.

MODELDETAILS:
Rekening houdend met vele ontwerpverschillen
Varianten zonder en met handrem
Veel extra details
Aan beide zijden geprofileerde wielen
Metalen wagenvloer
Verschillende versies van de remsystemen
Driepuntslager voor veilige bediening
Ashouder van metaal
Inwendig geprofileerde zijdeuren

INFORMATIE OVER HET MODEL:
Om de vernieuwing van de wagonvloten en de standaardisatie van goederenwagons op de Europese staatsspoorwegen te bevorderen, heeft de UIC (Union Internationale de Chemins de Fer) aan het begin van de 20e eeuw twee varianten voor een open goederenwagon ontworpen. jaren vijftig. De UIC Type I en UIC Type II De UIC Type II was met zijn afmetingen van 10,0 m lang en een wielbasis van 5,4 m sterk gebaseerd op de Duitse vooroorlogse ontwikkelingen. Het gehele frame en de carrosserie van de auto werden volledig gelast. Met de voltooiing van de gedetailleerde constructie begon de Deutsche Bundesbahn in de Aw Kaiserslautern haar O-wagenvloot op basis van de UIC Type II te vernieuwen. Binnen twee jaar, vanaf 1954, werden in Kaiserslautern 10.589 Omm54-auto's gebouwd. Hoewel het officieel ombouwingen waren van bruikbare onderdelen van oudere auto's, werd voor de auto's vrijwel uitsluitend nieuw materiaal gebruikt. Alleen voor de remcomponenten werden Kkg-remmen van de donorauto's gebruikt. In de volgende bouwkavels, die Omm55 werden genoemd, werd hiervan afgezien en werden nieuwe KE-remmen geïnstalleerd. Vanaf 1955 schafte de DB er ook ruim 17.300 aan. Dankzij vele gedetailleerde verbeteringen tijdens de lopende productie en latere ontwerpwijzigingen werden de voertuigen gedurende hun hele levenscyclus onderhouden en werden ze uiteindelijk pas in 1994 volledig uitgefaseerd.
Naast de Deutsche Bundesbahn kochten ook andere staatsspoorwegen wagons volgens de UIC Type II-specificaties voor hun vloot. Zo zijn bijvoorbeeld de DR Ost, SNCF, NMBS, FS, MAV, ÖBB, SBB, CSD, DSB etc. ingehuurd, waarvan sommige verschillen in landspecifieke details of samenstellingen.