Webshop » Märklin Spoor HO » 26671 Spoor HO, Sneltrein van de Deutsche Bahn AG voor het traject Frankfurt (M) vliegveld - Stuttgart in de speciale kleurstelling van de Deutsche Lu

26671 Spoor HO, Sneltrein van de Deutsche Bahn AG voor het traject Frankfurt (M) vliegveld - Stuttgart in de speciale kleurstelling van de Deutsche Lu

26671 26671 Spoor HO, Sneltrein van de Deutsche Bahn AG voor het traject Frankfurt (M) vliegveld - Stuttgart in de speciale kleurstelling van de Deutsche Lu




€ 499,95

Beschikbaar

Märklin 26671
Spoor HO, Sneltrein van de Deutsche Bahn AG voor het traject Frankfurt (M) vliegveld - Stuttgart in de speciale kleurstelling van de Deutsche Lufthansa, TpV. 

Elektrische locomotief BR 111 met drie coupérijtuigen Avmz 206 type Eurofirma. Bedrijfstoestand zomer 1990.

Model:
elektrische locomotief BR 111 met digital-decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogensaandrijving. Twee assen aangedreven. Antislipbanden. Met de rijrichting wisselend driepunts frontsein en twee rode sluitlichten conventioneel in bedrijf, digitaal schakelbaar. Frontsein op lockant 2 en 1 beide digitaal apart uitschakelbaar. Als het frontsein op beide kanten is uitgeschakeld, dan aan beide kanten werking van het dubbel-A-sein. Tevens kan de cabineverlichting apart geschakeld worden. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode LEDs. Stijg- en daalfunctie van beide dakstroomafnemers beide digitaal schakelbaar. Stroomgeleidende koppeling. Eurofirma coupérijtuigen Avmz 206 met typespecifieke vormgegeven onderkant. Fiat-draaistellen Y 0270 S met slingerdemper. Standaard ingebouwde LED-interieurverlichting, over de loc digitaal schakelbaar. Stroomgeleidende splitsbare koppelingen. Voorbereid voor treinsluitverlichting 73409. Een rijtuig met ingebouwde treinsluitverlichting. Totale lengte over de buffers ca. 104 cm.

Highlights:
:•BR 111 met stijg- en daalaandrijving voor beide dakstroomafnemers elk digitaal schakelaar.
•Cabineverlichting.
•Spielewelt decoder mfx+.
•Stroomgeleidende koppeling.
•Machinist.
•Nieuwe constructie van het Eurofirma reizigersmateriaal.
•Rijtuigen met standaard ingebouwde LED-interieurverlichting, over de loc digitaal schakelbaar.
•Stroomgeleidende koppelingen.
•Een rijtuig met treinsluitlicht.
Eenmalige serie.

25 jaar Lufthansa Airport Express Frankfurt - Stuttgart In mei 1990 werd vliegen op "vlieghoogte nul" uitgebreid met de verbinding Stuttgart - Frankfurt Flughafen. Omdat geen "overtollige" motorwagens van de serie 403 beschikbaar waren zoals acht jaar eerder, moest worden teruggegrepen op de conventionele oplossing met loc en rijtuigen. Voor een snellere realisatie van het project werden vier Eurofirma coupérijtuigen van het type Avm 207 uit het DB-bestand genomen en aangepast aan de eisen van Lufthansa. Bij de ombouw vervielen de beide buitenste van de negen aanwezige coupés met zes zitplaatsen die werden omgebouwd tot een Galley-ruimte resp. een bagageafdeling, zodat elk rijtuig dan nog 42 zitplaatsen bevatte. Van buiten en van binnen werden de rijtuigen vormgegeven volgens het Lufthansa-design. Als loc werd de standaard e-loc 111 049 aangewezen waarvan de kleurstelling werd aangepast aan de rijtuigen en van München naar Frankfort werd overgeplaatst. Eerst werden dagelijks twee treinparen aangeboden. De rijtijd tussen Stuttgart en Frankfurt bedroeg 120 minuten. Op de zuidelijke route waren geen tussenstations aanwezig. Toen op 2 juni 1991 het nieuwe traject Stuttgart - Mannheim in bedrijf werd genomen, moest ook de Airport Express deze route nemen. Dit alles was begonnen op 27 maart 1982. Op initiatief van het Duitse ministerie van verkeer begon de planmatige inzet van de Lufthansa Airport Express met de motorwagens van serie 403 op het Rijntraject tussen Düsseldorf Hbf en Frankfort vliegveld. Wat aanvankelijk was begonnen als experiment van 12 maanden, ontwikkelde zich in de loop van de tijd tot een voorbeeld van geïntegreerd verkeer: elf jaar lang was de Lufthansa de enige luchtvaartmaatschappij die naast de luchtvloot ook een trein onderhield. Ondanks de lage bedrijfskosten en het relatief grote aantal passagiers werd de Lufthansa Airport Express op 23 mei 1993 opgeheven. Sinds die datum worden door de Lufthansa speciale zitplaatsen gereserveerd in standaard ICE-treinen tussen Keulen, Frankfurt en Stuttgart.
Lufthansa Airport Express is een gedeponeerd woordmerk van de Deutsche Lufthansa AG, Keulen. Elk recht op verspreiding is voorbehouden.