25323 Spoor HO, Sneltrein-stoomlocomotief 18 323 met kolentender 2´2 T29.6 van de Deutsche Bundesbahn (DB), TpIII.
€ 679,00 € 619,99
Trix 25323
Spoor HO, Sneltrein-stoomlocomotief 18 323 met kolentender 2´2 T29.6 van de Deutsche Bundesbahn (DB), TpIII.
Voormalig Baden IVh. Testlocomotief bij het Federal Railway Testing Office in Minden. Zwart/rode basiskleurstelling. Met Witte-windleiplaten en Indusi aan machinistenzijde. Schoorsteen met Caledonische rand. Bedrijfstoestand rond 1966.
Hoogtepunten:
Volledig nieuwe ontwikkeling.
Bijzonder delicate metalen constructie.
Diverse toegepaste details.
Bufferhoogte op locomotief en tender volgens NEM.
Standaard rookinzet met snelheidsafhankelijke, dynamische rookontwikkeling.
Cabineverlichting, chassisverlichting en vuurhaardflikkering digitaal schakelbaar.
Gamingwerelddecoder mfx+ met uitgebreide bedienings- en geluidsfuncties.
Opvouwbare overgangsplaat tussen bestuurderscabine en voorzijde tender.
Model:
Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel in de ketel. 3 assen aangedreven. tractie banden. Locomotief en tender grotendeels van metaal. Rookinzet standaard gemonteerd, met snelheidsafhankelijke, dynamische rookuitgang, digitaal schakelbaar. De drievoudige koplampen, die afhankelijk van de rijrichting wisselen, werken conventioneel in bedrijf en zijn digitaal schakelbaar. Ook de cabineverlichting, chassisverlichting en het flikkeren van de vuurhaard zijn afzonderlijk digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode lichtgevende diodes (LED). Verstelbare kortkoppeling met kinematica tussen locomotief en tender. Kinematisch geleide kortkoppeling met NEM-schacht op de tender. Bufferhoogte op locomotief en tender volgens NEM. Minimaal begaanbare straal 360 mm. Voor grote radiussen of vitrines zijn smallere toegangstreden onder de bestuurderscabine ter vervanging leverbaar. Ook zuigerstangbeschermbuizen, verwarmings- en remslangen worden meegeleverd.
Lengte over buffers 27,2 cm.