2310 Lageboordwagen met aandrijving, bruin, functioneel model voor gelijkstroom.
€ 308,95
Viessmann 2310
Lageboordwagen met aandrijving, bruin, functioneel model voor gelijkstroom.
De zelfrijdende lageboordwagen is bij uitstek geschikt om de aandrijving te vervangen in een groep locomotieven zonder motor. Tussen 1958 en 1967 schafte de DB meer dan 14.200 2-assige platte wagens aan met zijwandkleppen en opklapbare frontpanelen. Ze werden gebruikt om voertuigen te vervoeren, b.v. B. Kaelble-tractoren KV 633/632, en goederen met een grote ruimtebehoefte. De wagens zonder zijrongen werden vanaf 1965 Kls genoemd. Ze kunnen als modellen uit tijdperk III - VI worden gebruikt. Eigen gewicht 12.100 kg, max. Laadgewicht 27,5 t, lengte overhang 13.860 mm. De gepatenteerde ondervloeraandrijving, vergelijkbaar met de ROBEL, is optimaal aangepast aan de vlakke bouwvorm van de lageboordwagen. Bij lage snelheid, in bedrijf met geluid, digitaal en analoog, imponeert dit model modelbouwers die enthousiast zijn over techniek. Met elektrische aandrijving. De geïntegreerde geluidsmodule reproduceert het fluitsignaal en verschillende bedieningsafhankelijke geluiden. Digitale decoder voor DCC / MM en analoog bedrijf (AC / DC) met geïntegreerde energieopslag, geschikt voor RailCom. Via CV kan een typisch diesel- of stoomlocomotiefgeluid worden geselecteerd. Aan het ene uiteinde zijn er 2 tweepolige schakelbare stopcontacten, waarbij z. B. een treinachterlicht kan worden aangesloten.
Functionele scope bij analoge bediening: - Rijmodus vooruit / achteruit - Geluidsactief (type en volume instelbaar via CV) - licht actief
Functionele scope in digitale bediening: - Rijmodus vooruit / achteruit - Schakelbare functies: geluid (type en volume instelbaar via CV), fluit, licht Koppelingsassen volgens NEM 362 op beide zijkanten. Inclusief trein achterlicht. Afmetingen: LüP 15,9 x B 3,5 x H 2 cm.