58584 Set van 2 aanvullende wagens BR 412 ICE 4 DB AG VI, klimaatbeschermers.
€ 249,00
Piko 58584
Set van 2 aanvullende wagens BR 412 ICE 4 DB AG VI, klimaatbeschermers.
Noviteit 2021: Set van 2 aanvullende wagens voor de PIKO ICE 4 van de DB AG aflevering VI. In 2011 gaf Deutsche Bahn AG Siemens Mobility de opdracht om tot 300 nieuwe hogesnelheidstreinen te bouwen voor gebruik in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. De nieuwe treinstellen van de serie 412/812, die gezamenlijk worden ontwikkeld door Siemens en Bombardier, worden aangedreven door meerdere auto's, zogenaamde power cars. De treinconfiguratie voorziet in verschillende modulaire eenheden, variërend van treinen met vijf wagens tot treinen met 14 wagens. Met dit concept kan de trein eenvoudig worden aangepast aan de individuele specificaties van de vervoerder wat betreft de gewenste acceleratie, snelheid en aantal zitplaatsen. Tot nu toe heeft de DB 85 treinstellen met twaalf wagens en 45 treinstellen met zeven wagens besteld als basisconfiguratie, die bestaan uit niet-aangedreven eind- of stuurstandrijtuigen, zitrijtuig en boordbistro evenals niet-aangedreven zit-, restauratie- en servicerijtuigen.Het zevendelige treinstel heeft drie motorrijtuigen en biedt 456 zitplaatsen over een lengte van 200 meter. Een treinstel met twaalf wagens heeft zes motorwagens en 830 zitplaatsen over een lengte van 346 meter. De topsnelheid bedraagt 250 km/u. De buitenvorm is gebaseerd op de bestaande ICE-vloot en verder ontwikkeld. Sinds december 2017 rijden de eerste treinen op de trajecten Hamburg-Würzburg, Stuttgart-München en Een treinstel met twaalf wagens heeft zes motorwagens en 830 zitplaatsen over een lengte van 346 meter. De topsnelheid bedraagt 250 km/u. De buitenvorm is gebaseerd op de bestaande ICE-vloot en verder ontwikkeld. Sinds december 2017 rijden de eerste treinen op de trajecten Hamburg-Würzburg, Stuttgart-München en Een treinstel met twaalf wagens heeft zes motorwagens en 830 zitplaatsen over een lengte van 346 meter. De topsnelheid bedraagt 250 km/u. De buitenvorm is gebaseerd op de bestaande ICE-vloot en verder ontwikkeld. Sinds december 2017 rijden de eerste treinen op de trajecten Hamburg-Würzburg, Stuttgart-München ingezet.